筆下心澄︰世事洞明 就是成長

半年前,女兒隻身出外留學。這半年來,父母寢食難安。今天,看完女兒這封電郵後,他們放心了,因為知道女兒開始長大了。

「阿爸、阿媽:

成個星期『潛咗水』無覆你哋,知你哋擔心我,sorry。因為我想專心寫呢封信俾你哋,分享我喺呢度嘅一個奇遇。

呢兩個月,我見咗學校嘅輔導員,佢嘅辦公室好整齊,枱上淨係得一個裝住一枝花嘅花樽。

咁究竟係乜嘢奇遇呢?你仲記唔記得半年前我同你講過,一場暴風雨整爛晒我親手搭嘅花棚,於是我喊咗成晚,覺得上天好殘忍、好唔公平。點解鄰居啲花無事,而我啲花就死晒。

我講返呢件事出嚟,其實係想同你哋講,多謝你哋由細到大,努力暗中喺我嘅美麗小世界入面,擺放咗好多好靚同對我有益嘅好人、好事,同時又幫我篩走咗唔好嘅嘢。我記得十幾年前你哋同我講過,屋企露台嘅小花圃之所以打風都打唔爛,係因為花盆底用鐵線紮好,而且你哋專登揀咗個『唔食風』嘅位置擺放佢哋。

另外,唔知你重記唔記得我同你講過,我到埗嘅第一晚,居然膽粗粗同個陌生人一齊share一程的士。結果去到火車站,嗰個陌生人竟然唔俾車錢,落車走人。嗰時我同你哋講,我好失望,因為原來呢個世界嘅人係可以咁醜陋,我覺得好無奈。

之後,輔導姐姐同我講『Prisoner’s Dilemma』(囚徒困境)。我終於明白,我以前中學嗰陣時同同學相處嗰套,原來唔係喺任何情況都適用。嗰程的士之後,其實雙方都肯定唔會再見面,所以佢揀咗defect(背叛),而唔係cooperate(合作),又有咩咁出奇呢?諗諗吓,以前自己真係太過天真單純,對於人際關係唔夠充分了解,永遠都係一廂情願,完全唔識留意對方會唔會reciprocate(報答),自己盲目咁推心置腹,跟住自己就失望,然後就只係識喊,喊完之後就繼續依戀自己幻想出嚟嘅世界。

講真,一開頭輔導姐姐咁樣揭露呢個世界嘅另一面俾我睇,我真係有啲心噏同無奈。但係同佢見多幾次之後,佢溫柔嘅啟導令我嘅感覺慢慢改變,心裏面有一種睇透事物然後變得清澄嘅感覺;眼睛雪亮咗,頭腦開闊咗,睇清楚咗生活係點樣之後,有一種莫名其妙嘅希望感,面對每日嘅生活、面對未來,都冇再好似以前咁驚。

輔導姐姐教識我,生活要有『章法』。你哋記唔記得,我細個嗰陣,我哋食飯之後成日都打番鋪Rummikub先瞓覺。你哋教我,要贏就唔係發脾氣要求人哋跟從我嘅規矩,而係要全面洞察遊戲嘅玩法,睇通遊戲設計者所定嘅規則係點樣。當然運氣都係好重要,例如抽到『哈哈笑牌』,但更重要嘅仍然係要有章法。不過最重要係要清楚點先算係贏。生活上要『贏』,就係要搵到願意同你一齊成長嘅人,一齊過健康、有愛、有意義嘅生活,細水長流。

呢排我好鍾意聽"When I Am Older"呢首歌。我諗真係當一個人成熟咗,就會相信"absolutely everything makes sense"。我以前成日抱怨啲嘢唔make sense,其實只係自己未長大。而輔導姐姐一步步咁帶領住我,睇清楚人同事背後嘅道理同前因後果,令我對好多事物都了解多咗。

最後,想問你哋一個問題,你哋睇吓attached file入面幅相,你哋知唔知呢種係乜嘢花?噚日臨走前,我忍唔住問輔導姐姐,佢用緊呢套咁勁嘅輔導手法叫咩名。佢只係溫柔咁笑一笑,問我︰「個名重要咩?」然後佢望吓枝花,同我講:「你叫佢做乜嘢花都好,佢嘅芬芳都係始終如一。」

你哋個寶貝女

撰文︰青山醫院精神健康學院副顧問醫生崔永豪

(轉載自香港01 | 筆下心澄 | 2021-12-07)

香港01網站連結︰
https://www.hk01.com/%E7%A4%BE%E6%9C%83%E6%96%B0%E8%81%9E/702297/%E4%B8%96%E4%BA%8B%E6%B4%9E%E6%98%8E-%E5%B0%B1%E6%98%AF%E6%88%90%E9%95%B7