心藏筆露:大晒的代價

「老闆早晨!老闆早晨!」每天早上在辦公室裏,這句說話,此起彼落,震耳欲聾,猶如君臨天下,群臣高呼萬歲。

「對唔住!對唔住!大老闆!」「係老闆,你真係英明,你講得好,我冇諗過你所講呢個咁聰明方法,好!我即刻跟你指示去做,全力以赴!」即使明顯是老闆的一派胡言,顛倒是非,下屬都會不斷點頭,同時不斷重複恭維和道歉的說話,然後彎下身,倒後行出他的辦公室,完全不敢頂撞老闆。

「爸爸,我託朋友古巴買返,食多幾支啦。」「老公,今晚咁高興,我飲多杯,唔好俾佢停。」兩段婚姻的伴侶以及和她們所生的子女,千方百計,扭盡六壬,騙取他的歡心,為的當然是他公司的股份。

但這一切,都已成過去。

身為富三代,業務差不多是獨市生意,他的公司仍然運作,但大老闆自從患上肝硬化,再加上肺氣腫、肺部以及腹腔嚴重積水後,再沒有力氣走進辦公室,大部份時間只能病在醫院,有家歸不得。

有天早上,隔鄰病床的一對夫婦因吵架吵醒了大老闆。「你仲食煙?你係咪想死呀?你仲飲酒?我就唔俾你返屋企!」「唔好呀,老婆!我冇你同埋呢個屋企,我乜都冇啦。」

老闆拉開布簾,看到女人一邊鬧,一邊攬她的丈夫。老闆蹣跚地走向洗手間,在門外遇見一個小孩被媽媽責罵︰「你仲打機!快收埋佢,聽日先可以再打。」小孩情緒失控,一腳踢向媽媽,卻誤中老闆。老闆當場跌倒,淚流兩行,把那兩母子嚇得要命,怕要賠償巨額湯藥費。老闆拍一拍小孩的肩膀,母親即大叫:「唔好打佢呀,好對唔住呀!」誰知,老闆對小孩說:「我成世人,只係聽過人對我講對唔住,從來無人對我說不,所以我就咁折墮。仔,我好羨慕你。乖,唔好打咁多遊戲機。」

其實不需要像這位老闆一般「大晒」,很多人隨年紀「大」一些,身邊已經沒有人會冒險真誠地規勸,指正錯誤。正所謂忠言逆耳,如果工作間和家庭中仍然有人對你說「逆耳忠言」,即使對方是嘮叨了一點、說話技巧笨拙了一點,但整體來說,能有這些說話入耳,也是一份難得的福氣。

撰文︰青山醫院精神健康學院副顧問醫生崔永豪

隔周二刊出

(轉載自蘋果日報 | 心藏筆露 | 2019-10-29)